ח"כ גל: "חוק עונש מוות למחבלים – מבחן שלנו על הקואליציה" • האזינו

    דוד לזר 1 Comment on ח"כ גל: "חוק עונש מוות למחבלים – מבחן שלנו על הקואליציה" • האזינו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    וועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום (ראשון) בהצעת חוק הקובעת גזר דין מוות למחבלים שיורשעו ברצח.

    את ההצעה יזם חבר הכנסת שרון גל מ'ישראל ביתנו' שלפני זמן קצר התראיין ב'מדברים אקטואליה' בהגשת דוד חכם ובצלאל קאהן ב'קול חי' והתייחס להצבעה על החוק.

    על שרי הליכוד אמר ח"כ גל: "שוחחתי עם רוב שרי הליכוד, מירי רגב פרסמה פוסט בפייסבוק אתמול בלילה שהיא תתמוך בחוק בועדת השרים. אותו דבר אופיר אקוניס. דני דנון הבטיח לי שיתמוך, הוא גם הצטלם עם השלט בקמפיין שעשיתי שמטרתו הייתה לגייס את כל הציבור הישראלי, עם תמונות בפייסבוק שלי ויש תמיכה מצידו".

    ח"כ גל נשאל על תמיכת ראש הממשלה והשיב: "אני לא חושב שראש הממשלה יכול להיות נגד חוק שהמטרה שלו היא לשמור על חיי אזרחי ישראל. אני לא מאמין שראש הממשלה יתנגד לדבר הזה. אני לא חושב שזה מקרי שהוא לא מתבטא פומבית. לכן אני מאמין שגם המסר עובר ומחלחל לשרי הליכוד שמרשים לעצמם ובצדק להביע תמיכה. אני חושב שאנחנו נשיג רוב. אני חושב שזה חשוב מאד לעם ישראל וחשוב לכולנו להעביר מסר חד וברור לטרור 'גמרנו עם המשחקים'.

    מה באשר ליהודים שרחצו ערבים?

    ח"כ: "אני אגיד לך את האמת, קודם כל, חוק הוא חוק. הוא חוק לכולם. שנית, כל מי שכל פעם מעלה את זה אני אומר לו בוא נספור כמה קורבנות יהודים יש כאן מאז קום המדינה וכל מה שקשור לטרור אסלמי קיצוני מול כמה קורבנות מהצד השני. אני חושב שאין בכלל מה להשוות ואני חושב שהחוק הזה נועד לשמור על חיי ישראלים באשר הם(…).

    ח"כ שרון גל הוסיף: בואו נפסיק להיות הפסיכולוגים של הרוצחים שלנו. בואו נסתכל על המציאות. אנחנו רואים יותר מחבלים שבאים לרצוח ולברוח מאשר מחבלים שבאים עם רצון למות. אל תאמינו לכל הפרופגנדה השקרית של ארגוני הטרור שאין להם בעיה למות. עובדה שהם עושים הכל כדי להישאר בחיים. המציאות היא שהם נכנסים לקייטנת הכלא הישראלי עם סוג של גלוריפיקציה, עושים כאן תואר ראשון ושני, עושים כל מיני מחאות והפחדות ובסוף גם משתחררים בעסקאות מפוקפקות וחוזרים לרצוח אותנו".

    על הודעת היועמ"ש כי הוא מתנגד להצעת החוק: "אני לא קראתי הודעה שלו אבל זה הזוי. יועץ תפקידו לייעץ. אני חושב שצריך לחזור למצב הזה. נבחרה שרת משפטים שגם מבינה וגם חושבת שהדבר הזה צריך להיפסק".

    אפרופו שרת המשפטים, גם שרי הבית היהודי תומכים בהצעה הזאת?

    ח"כ: "כן, כן, נפתלי בנט הוציא הודעה כבר ביום חמישי שאומרת שכל הבית היהודי יתמוך בחוק. אני אומר לו 'שאפו, אחי על האומץ והנחישות ועל הבחירה בעקרונות'. ואני חוזר ליועץ: אם ליועץ הייתה התנגדות, מה פתאום החוק הזה במתכונתו קיים? הרי יש עונש מוות למחבלים בישראל, במתכונת חלשה ולא מעשית. לכן זה תמוה. ב. כל העניין הבינלאומי לכאורה, תראו מה קורה בבוסטון, מקום נאור וליבראלי, שם נרצחו 4 אזרחים אמריקאים במרתון, כולל ילד בן שמונה. האמריקאים לא היססו לגזור עונש מוות על פי החוק הפדראלי ברוב של חבר המושבעים ובארה"ב מעבירים מסר ברור שלא מוכנים להכיל שם טרור ולתת פרס לטרוריסטים, על אחת כמה וכמה בישראל. לנו יש טרור מצפון, מדרום וגם ממזרח ולעיתים גם ממערב ולכן אנחנו צריכים להיות עוד יותר נחושים מהאמריקאים".

    על תמיכת חברי הכנסת מהמפלגות החרדיות: "יש נציג אחד מש"ס בועדה אני לא מאמין שהוא יתנגד. עשיתי כמיטב יכולתי כדי להבין ולהשפיע ואני מאמין שלא תהיה שם התנגדות. אני הייתי שמח שהנציג של ש"ס יתמוך בהצעה… אני לא זוכר, יש ש"ס אחד מש"ס, אני מאמין שזה דוד אזולאי".

    גל הוסיף ואמר כי מדובר במבחן שמפלגתו תבחן את הקואליציה הנוכחית אם להצטרף אליה בהמשך או לא.

    יצוין, כי השרים אופיר אקוניס ודני דנון מ"הליכוד" הודיעו כי יתמכו בהצעת החוק למרות שהיועץ המשפטי לממשלה, ויינשטיין, הודיע לשרת המשפטים איילת שקד העומדת בראש הוועדה כי הוא מתנגד להצעה.

    האזינו לראיון המלא:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לפחות לחוקק להצמית למחבלים את הידיים שיהיו ידיהם משותקות ולא יוכלו לשוב ולפגע, כך נחסך חטיפות ישראלים למטרת מיקוח, כי מקסימום ישחררו מחבלים לא יוכלו לשוב ולפגע.